- Kaalkop, ga op
- Kades
- Kades Barnea
- Kafararnaum Religieus
- Kafarnaum woonplaats van Jezus
- Kafarnaum bij nacht
- Kafarnuam vervolg
- Kain en Abel
- Kana / Bruidegom
- Kana / Bruiloft
- Kana / Topografie
- Kanaan
- Kanaan / Verovering
- Kariot / Judas
- Karkemis
- Karmel
- Keila (twee messiassen)
- Keila (urim en tummim)
- Kerk en kerknamen
- Kerkverdwijning (1)
- Kerkverdwijning (2)
- Khirbet Qeivafa (2)
- Khirbet Qeiyafa (1)
- Khirbet Qeiyafa (3)
- Kidrondal
- Kinderen
- Kinderoffers/Tofel
- Kirjat Jearim
- Klaagmuur
- Klaagmuur/Vrouwen
- Klein-Azie
- Klooster Mar Saba
- Knekelkist / Jakobus
- Knekelkist /Jezus' broer
- Kolenvuurtje
- Kolosse.
- Koning zonder erewacht
- Koningen
- Koningen Israel Egypte
- Koninkrijk der hemelen
- Koninkrijk Gods (1)
- Konkrijk Gods (2)
- Konya
- Koolstofdatering -
- Koperen Slang
- Koperen Slang vernietigd
- Korenveld / HEER sabbat
- Korinte A
- Korinte B
- Korinte / Doorn in vlees
- Korinte / Schijnapostelen
- Korinte / Seksueel
- Korinte/Kenchreeeen
- Kos
- Kosmische Christus (1)
- Kosmische Christus (2)
- Kosmische Christus (3)
- Kosmos (1)
- Kosmos (2)
- Kosmos / riskant
- Kreta
- Kreta (Goede Rede)
- Kruis als schandpaal
- Kruis/Volbracht
- Kruiswoorden Jezus
- Kussen
- Kyrie Eleison (1)
- Kyrie Eleison (2)
- Kyrie Eleison (3)
- Kyrie Eleison (4)
- KyrieEleison (5)
Koningen Israel Egypte
Aboe Simbel Ramses in viervoud Hij plaatste van zichzef vier standbeelden op de grens met Zijn echtgenote komt maar tot zijn knie
#2.jpg'>
Toetanchamon
Koningen Israël/Egypte
Er is een heel groot verschil tussen de geschiedschrijving over de koningen van Egypte en die van de koningen van Israël. Op alle zuilen, sarcofagen en op vele papyri worden de Farao’s bewierookt en gehuldigd als heilbrengers. Zie ook Farao’s .De koning van Egypte was het levende beeld van de godheid.Dat komt nergens duidelijker uit dan in de naam van Toetanchamon.Toetacnchamon
Toet= beeld. Anch= levend en Amon = die nieuwe koning van Egypte die in Thebe woonde. Toetanchamon betekent dus het levende beeld van Amon ( Voor is Christus het levende beeld van God onze hemelse Vader ). De koning werd aangesproken met de woorden ’goede god’, een gewoonte die later de Romeinse keizers van de Farao’s hebben overgenomen.De Farao werd beschouwd als een god. In de grote tempel van Ramses II in Aboe Simbel, in het uiterste zuiden van Egypte bij de grens van de Soedan, zie je hem dan ook broederlijk naast de drie hoofdgoden zitten in het Heilige der heiligen Hij is dus de vierde god.De koning was een manifestatie van de zonnegod.Zonnegod
De troonsbestijging van de Farao werd dan ook vergeleken met het opgaan van de zon. De tempel van Aboe Simbel was zo gebouwd, dat de eerste stralen van zon op de dag van zijn troonsbestijging het beeld van de Farao beschenen.De Farao was niet alleen koning, maar ook hogepriester.Hij kreeg een luipaardvel om en werd gereinigd met anch-tekens Op afbeeldingen zien we dat het net is alsof twee goden een kruik met water over hem uitgieten. Maar het vreemde is, dat, als je goed toekijkt, het helemaal geen watergolfjes zijn, maar allemaal levenstekens, die in een grote boog vanuit een kruik over de koning worden uitgestort. Die levenstekens waren anch-tekens