God bestaat niet. Hij leeft!
Deze one-liners hebben een persoonlijk karakter. Op een goede dag heb ik ze eens bij elkaar gesprokkeld uit mijn aantekeningen.
Ze kunnen ons waarschuwen om niet telkens een blik cliché's te openen of gemummificeerde uitdrukkingen te gebruiken.
Ze kunnen ons soms ook op een nieuw idee brengen of stimuleren hetzelfde eens pittiger en puntiger te zeggen.
Oneliner 2801 tot 2900
- 2801. Jezus' doop is teken van zijn dood. "Ik moet gedoopt worden met een dood" Luc. 12:50
- 2802. De weegschaal van de geblinddoekte, onpartijdige Vrouwe Justitia moet in evenwicht blijven
- 2803. Gemeente is gemeente van de eindtijd: de Wereldrechter staat voor de deur
- 2804. Het belangrijkste dat Paulus ons heeft doorgegeven is dat Christus voor onze zonden is gestorven (1 Kor. 15:3
- 2805. Het zijn de Schriften die verkondigen dat Jezus voor ons is gestorven en opgestaan (1 Kor. 15:4
- 2806. Ons geschiedt gerechtigheid. Hij brengt ons terecht
- 2807. Door de Geestdrift van God kwam Jezus in de woestijn
- 2808. God liet zich onderdompelen in het doopwater
- 2809. God liet zich verleiden in de woestijn
- 2810. God liet zich arresteren door de tempelpolitie
- 2811. God liet zich veroordelen door Pontius PIlatus
- 2812. God liet zich kruisigen door Romeinse soldaten
- 2813. Leerlingen van rabbi's werden altijd zelf rabbi
- 2814. Leerlingen van Jezus worden nooit zelf meester
- 2815. Geschiedenis van Israel is voorgeschiedenis van Jezus
- 2816. Israel 40 dagen in woestijn ter beproeving,.Jezus ook.
- 2817. Israel is het uitverkoren volk. Jezus is Gods uitverkorene in persoon.
- 2818. Jezus is Gods uitverkorenen en verwerpene tegelijk
- 2819. De Here Jezus is een suikerzoete benaming.voor de KURIOS
- 2820. Jezus reinigde de tempel niet als profeet of hervormer, maar als Heilbrenger
- 2821. De Schrift is Partituur voor Gods opera
- 2822. Jezus draagt de heerlijkheid van God als een mantel
- 2823. De gemeente moet de bede voor de rede stellen
- 2824. Christelijke barmhartigheid is eerst Gods barmhartigheid ontvangen
- 2825. Christelijk handelen komt voort uit christelijk geloven.
- 2826. Barmhartigheid is buikpijn krijgen van het lijden van anderen
- 2827. Piekeren is een vorm van inefficient denken
- 2828. Iemand die niet kan loslaten, is bang te verliezen
- 2829. Piekeren werkt verlammend
- 2830. Paaskaars en doopvont staan innnig naast elkaar
- 2831. Vuur en water bijten elkaar. Hun gevecht loopt nooit met een sisser af
- 2832. Het vuur van het oordeel wordt geblust door het doopwater van Jezus
- 2833. Het ontzagwekkende, overweldigende mysterie en het onkenbare van de levende God maakt ons klein.
- 2834. Beeldvorming in kerk en politiek steeds meer door conflict vermelding bepaald
- 2835. Jezus is sprekend God
- 2836. We moeten luisteren met ons derde oor
- 2837. Jezus is de grote Helderziende
- 2838. Pogingen om de evidentie van Gods bestaan aan te tonen zijn tot mislukking gedoemd
- 2839. Niet inzicht leidt tot geloof, maar geloof leidt tot inzicht
- 2840. Goden en doden zwijgenals het graf
- 2841. Een tijdbestendicg en stressbestendig geloof ihebben we nodig
- 2842. Het Godsrijk komt er aan heilspellend , veelbelovend en onweerstaanbaar
- 2843. Onze planeet is geen sprookjesbos van de Efteling
- 2844. De kerk is een depot van kneusjes
- 2845. God geeft de naamlozen een naam en maakt de massamens tot enkeling
- 2846. Wij zijn geen hooglanders, maar Nederlanders
- 2847. We zijn in onze hoop en verwachting binnenwerelds geworden.
- 2848. Betraande aarde, vergoten bloed en geronnen leed
- 2849. Laat door de donkere wolken van ons verdriet de zon van uw genade stralen
- 2850. De Bijbel kent applaudiserende rivieren en jubelende bergen (Ps98)
- 2851. Het geloof geeft ons rust, geen gemakzuchtige rust
- 2852. Maar de sidderende rust van de het Noorden zoekende kompasnaald
- 2853. Christus is de spiegel van Gods hart
- 2854. In de Bijbel is scheppen het privilege van God
- 2855. In den beginne schiep God hemel en aarde= in beginsel, in principe
- 2856. De meeste m,ensen wandelen met zichzelf. Henoch wandelde met God
- 2857. Vanuit de bedding der geslachten stuwt de stroom der geschiedenis een heilige omhoog:Henoch
- 2858. Na Kains broedermoord beginnen de doodsklokken te luiden over de oude schepping.
- 2859. Henoch wandelde met God? God wandelde met Henoch
- 2860. Henoch was geen dweepzieke mysticus of pilaarheilige, maar een gewone huisvader
- 2861. Bij de torenbouw van Babel zetten de mensen ladders tegen de hemel, Op Pinksterfeest heeft God een ladder uit de hemel neergelaten.
- 2862. Welke hoop is niet hoopvol ? Een puinhoop
- 2863. Relatiestoornissen vormen de grondziekten van onze huidige samenleving
- 2864. Jakob had 12 zonen. Geen dozijn om trots op te zijn
- 2865. Jakob zegent de farao, een bedelaar zegent zijn broodheer, de kerk zegent de wereld.
- 2866. De Israelieten werden leeggezogen, kaal geplukt en uitgebuit
- 2867. Farao had een slang om zijn hoofd, Mozes een staf in zijn hand
- 2868. De staf moet het opnemen tegen de slang, de profetie tegen de magie
- 2869. Grijp ze bij de staart.Maar een slang moet je achter de kop pakken
- 2870. De heilige stier was voor Egypte de Ba van Pta
- 2871. Christus is het zelfportret van God zeggen de christenen
- 2872. EEgypltische goden hadden een kop van een jakhals, valk of krokodil
- 2873. God gaat met ons mee: Niet als hekkensluiter, maar als koploper, voortrekker, gids en loodsman
- 2874. Nieuwsgierigheid is een gezonde vorm van gierigheid
- 2875. Begeren naar iets nieuws verdrijft de saaiheid van het leven
- 2876. Het schrikdraad van Gods heiligheid verspert ons de weg om God heerlijkheid te zien
- 2877. Calimerogevoel; hij is zo groot en ik ben zo klein en dat is gemeen.
- 2878. Velen spelen de versmade messias en blijven hun wonden likken.
- 2879. We moeten de ophaalbruggen van achterdoc ht naar de ander neerlaten.
- 2880. We leven in de eeuw van de gulzige mens.
- 2881. De gulzige mens is de bedreigde mens. Hij voelt zich bedreigd door de vergankelijkheid.
- 2882. De playboy filosofie ziet de mens als een sexmachine die voortduren geolied moet worden.
- 2883. De mensen lopen niet meer het vuur uit de sloffen, maar zitten met de sloffen bij het vuur.
- 2884. We leven in een eb-periode van de Heilige Geest
- 2885. Zonder inwoning van Gods Geest is de kerk een wassenbeeldenmuseum
- 2886. Er is veel geestelijke leegstand
- 2887. Velen roepen naar de hemel: Hallo, is daar iemand?
- 2888. God is als een arend, die zijn broedsel het nest uitgooit om te leren vliegen
- 2889. Je kunt niet vliegen met de vleugels van je ouders.
- 2890. Vaderarend valt door eigen zwaartekracht en zo spreidt hij zijn vleugels onder het jong
- 2891. God laat zich vallen door de zwaartekracht van zijn liefde en spreidt zijn vleugels onder ons uit.
- 2892. De Heilige Geest is de grote woningzoekende.
- 2893. Hij zoekt geen recreatiewoning, maar permanente bewoning
- 2894. We voelen ons soms afgestroopt en platgewalst.
- 2895. We voelen ons soms als een zeilschip met hangende zeilen in windstilte. De vaart is er uit
- 2896. We dobberen soms maar wat rond: richtingloos en stuurloos
- 2897. Elia de man Gods wordt bang van een vrouw (Izebel)
- 2898. Medt Elisa mogen we een ziener zijn die door de harde feiten heenkijkt.
- 2899. Zieners gevraag, kijkers zijn er genoeg.
- 2900. Heidenen offerden met angst
Pagina: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32]