God bestaat niet. Hij leeft!
Deze one-liners hebben een persoonlijk karakter. Op een goede dag heb ik ze eens bij elkaar gesprokkeld uit mijn aantekeningen.
Ze kunnen ons waarschuwen om niet telkens een blik cliché's te openen of gemummificeerde uitdrukkingen te gebruiken.
Ze kunnen ons soms ook op een nieuw idee brengen of stimuleren hetzelfde eens pittiger en puntiger te zeggen.
Oneliner 201 tot 300
- 201. De mens is de enige diersoort waarbinnen de een de ander naar het leven staat.
- 202. Ruzie is oorlog in zakformaat
- 203. Onderwijzen is het openen van vergezichten.
- 204. Onder de heerschappij van het eigen belang wordt de arme verdrukt
- 205. Wat zijn de speerpunten van jullie beleid?
- 206. Doceren is doseren
- 207. We leven in een Coca Cola- en Mac-Donaldcultuur
- 208. Al die gebeurtenissen zijn gefossiliseerd in een ver verleden
- 209. Hebben we wel een aanwaaiplek waar we binnen kunnen stormen?
- 210. We mogen onze schuld en zonden meegeven met de reinigingsdienst van de Heilige Geest
- 211. We zijn gewoon de schuld naar elkaar toe te pingpongen.
- 212. Bij het bijbellezen moeten we aanschuiven bij de eerste lezers. Wat hoorden zij?
- 213. Jezus wil dat we geen vuisten ballen, maar onze handen vouwen.
- 214. Jezus wil dat we de ander niet vergiftigen, maar vergeven
- 215. Het seniorengilde leeft in de derde levensfase. Namelijk na de leerfase en na de werkfase
- 216. Hij behoort tot de vendelzwaaiers en klootschieters. Mensen die niet meer werkzaam zijn
- 217. Christenen zijn niet allemaal dezelfde noten, ze vormen wel dezelfde melodie
- 218. De steen der wijzen behoudt zijn aantrekkingskracht maar geeft zijn geheim niet prijs
- 219. Hij is er een van het onbespoten en onbesproken type.
- 220. In de christelijke opvoeding moeten we het Emmausmodel gebruiken: mee oplopen
- 221. We mogen de gebeurtenissen in de wereld zien in het tegenlicht van Jezus' wederkomst
- 222. De werkelijkheid verslaat de fantasie met een straatlengte
- 223. Hij klampt zich als een bloedzuiger aan zijn onderwerp vast.
- 224. De wachtkamer van de arts zit soms even vol als de koelcel van.de poelier met Kerst
- 225. God wil dat onruststokers en twistzaaiers vredestichters worden.
- 226. Je ziet in de winkels nu veel kassazwagers en winkeldochters
- 227. Het is allemaal zo voos en loos, een en al bedrog en bedreiging
- 228. Er heerst een stikstofsfeer. Zo benauwd en benauwend is het. Adembenemend!
- 229. Het is tramhaltepraat. Cafépraat. Prietpraat. Geklets en gezwets in de ruimte
- 230. We laten het verstrooiingsvirus in de bloedbaan van onze aandacht spuiten
- 231. Het is een kalenderblaadjesverhaal
- 232. Hij komt beslagen ten ijs want zijn hoefijzers zijn op scherp gezet
- 233. De bleekste inkt is sterker dan het sterkste geheugen
- 234. Je kunt beter iemand in het zadel helpen dan uit het zadel lichten
- 235. Die folder vertoont een staalkaart van stijlgebreken
- 236. Velen houden van God zoals ze van een koe houden: vanwege de melk en om de kaas
- 237. Oude godsbeelden worden ontsokkeld
- 238. Dat is een kluwen van gedachten die ik niet kan ontwarren.
- 239. Zijn dat soort mensen een bedreigde diersoort ?Ze worden zo vertroeteld!
- 240. Iemand schofferen en schavotteren
- 241. Alles draait vandaag om marketing, merken en modellen.
- 242. Van brood-alleen kun je niet leven. Van brood-alleen ga je dood.
- 243. Je krijgt er een hartverzakking van.
- 244. Het is net als met lekkere bonbons. Als je er teveel van gebruikt wordt je misselijk
- 245. God legt de levensfilm van Jezus over ons zondig bestaan.
- 246. De wet is de moeder van de vrijheid
- 247. We liggen met z'n allen aan het gezelligheidsinfuus van de tv
- 248. De wapenrusting van Efeze 6 ligt in de mottenballen.De strijd van het geloof ontbreekt
- 249. Het schild van het geloof en het zwaard van de Geest liggen te verroesten.
- 250. VVV is het adagium van de satan namelijk verzoeken, verleiden en verderven
- 251. Wat hebben God en satan gemeenschappelijk? God en satan zoeken beiden: de Een om te behouden de ander om te verderven
- 252. WWW. Is het adagium van elk mens: Waarvandaan, Waarheen en Waarom ?
- 253. Het vangzeil van Gods genade vangt ons op. Het vangnet van de Boze bedreigt ons
- 254. Ik ben het die vandaag beslist wat u morgen gaat willen zegt de reclameontwerper
- 255. Sommige kerkbestuurders kijken alsof ze een kringloopwinkel beheren. Zo zuinig zijn ze
- 256. Er komen steeds meer teenagers als screenagers, jeugd die verslaafd is aan het internet.
- 257. Alle godsdiensten prediken zelfredzaamheid. Het christelijk zegt: laat je redden.
- 258. Een mens is vaak als een verscheurend dier dat met zijn prooi wegloopt en gulzig verslindt.
- 259. In de literatuur wordt een onpersoonlijke hemel gefiguurzaagd.
- 260. Bodyguards, freefighters en kickboksers zijn voor VIPS nodig. Zo onveilig wordt het al
- 261. In een hospice bereid je je voor om te sterven. In een hospitium om te leven
- 262. Het bordspel wordt weer popi las ik gisteren in een docu.
- 263. Hij is een echte alternativo
- 264. Christus ? Zijn éérste komst gedenken wij zijn tweede komst verwachten wij!
- 265. Hij heeft een well-being gevoel.
- 266. Bij de fast-food balies van de coca-cola en hamburgercultuur
- 267. Hij bezit de tact van en olifant.
- 268. Een tacticus is iemand die met tact te werk gaat Hij heeft tact en contact. Hij is tactvol
- 269. Welke aanvliegroute gebruik je om dit probleem op te lossen?
- 270. Wij belijden de hartgrondige en hardnekkige liefde van Christus.
- 271. Vroeger was het zeiken, later werd het pissen en nu zegt iedereen ik moet even urineren.
- 272. Aai-over-de-bolachtige uitdrukkingen: Allochtonen zijn medelanders geworden.
- 273. Asocialen zijn andersmaatschappelijken geworden, heidenen andersgelovigen, poetsvrouwen zijn nu interieurdeskundigen, bovenmeesters directeuren, vrijgezellen singles
- 274. Achterdocht kan groeien als een aardbeienplant. De uitlopers beginnen voor zichzelf
- 275. Sproeiwagens van laster rijden door de brede straten van de samenleving
- 276. We lijken op nachtuilen, die met knipperende ogen het daglicht ontvluchten
- 277. We lijken zo weinig op jubelende leeuweriken die het zonlicht tegemoet vliegen.
- 278. We hoeven onze eigen identiteit niet te verwerkelijken. We zijn Jezus' visitekaartje
- 279. Onze schuld voor God is als onze kilometerteller in de auto die alsmaar oploopt.
- 280. Geluk is wat gelukt is
- 281. Het is water naar zee dragen of zand naar het strand.
- 282. De maatschappij? Wat boven komt wat lange tijd gelegen heeft onder een vochtige steen.
- 283. De stylist vermijdt graag het geëtiketteerde taalgoed.
- 284. Ik gebruik liever het taalgoed dat mijn eigen naamkaartje draagt en geen allemans stempel
- 285. De stylist wil geen steller zijn, want zijn stel-kunde is tot stel-kunst gestegen.
- 286. Kun je beide partijen tot elkaar brengen? Zit er een kruisbestuivingsmogelijkheid in?
- 287. De Schrift is er niet om nagesproken te worden, maar om nagedacht te worden,
- 288. Men moet lezen wat er staat, maar men moet ook verstaan wat men leest.
- 289. De tekst doorlicht de situatie, maar de situatie werpt ook licht op de tekst
- 290. Ons leven is overkoepeld door Gods beloften en omsingeld door zijn nabijheid
- 291. We hebben geen goede gevoelsprieten meer om de weg naar de toekomst af te tasten.
- 292. We lopen tegenwoordig te pletter tegen een muur van betonnen liefdeloosheid.
- 293. Kleine potjes hebben grote ogen
- 294. Wij zeggen: pluk de dag, maar Pallieter zei: melk te dag.
- 295. De gelovige is in Christus verkoren, in Christus verzoend en in Christus vernieuwd.
- 296. Het is een kleurloos uitgepenseelde situatie
- 297. Hij is de dark horse in het kabinet, het zwarte schaap
- 298. Religieuze gevoelens worden met Kerst gekoloniseerd door de commercie.
- 299. Esoterische religiositeit heeft een opwaartse druk als een bal die men onder water probeert te houden
- 300. Dat karwei is trapezewerk op zeer hoog niveau maar zonder vangnet.
Pagina: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32]